- Turva yksi, partio 320 keskeyttää rastilla 4C.
- Bussi kuittaa, partio 320 keskeyttää, hakeeko turva kaksi.
- Turva kaksi, tullaan hakemaan.
Avokanoottiyhdistys järjesti Erämelonnan SM-kisat 13.-15.5.2011 Helsingissä. Rastitehtäviä haettiin Laajalahden eri puolilta ja lähivesiltä. Samalla kisaajat meloivat kahdessa päivässä 30-40 km.
Lauantaina 14.5.2011 tuuli nousi ankaraksi, 11 m/s. Kisan alkua lykättiin 2 tuntia, kunnes lähtömerkki annettiin. Itse seurasin kisaa turvavene ykkösessä veneen omistajan Mika Sigvartin kanssa. Turvavene ei ollut turha vene, sillä neljä partiota keskeytti kovaan keliin aaltojen loiskiessa sisään. Alla tunnelmia.
Lauantai klo 11. Soutustadionilta lähtee 47 toivekasta partiota.
Ruoholahden kanavan rasti 2.
Sivumennen sanoen turvaveneessä en ollut tietoinen mitä tehtäviä partiot suorittavat. Kysymykset ja vastaukset luin vasta jälkikäteen täältä.
Ruoholahden jälkeen turvaveneemme liikkui viimeisten melojien tahdissa. Itätuuli häiritsi etenkin ylitystä Lauttasaaresta Mustasaareen. Alla oleva kuva = Partion 320 kanootti miehistöineen on nostettu turvavene kakkoseen ja kuljetetaan takaisin soutustadionille.
Meidän turvaveneestä jäi kameraan vain alla oleva kuva (sadekatos kiinnitettynä) samalla kun viimeinen partio rantautuu yötauolle.
Yön nukuin soutustadionin katsomossa. Isoin laavu, jossa olen kuunaan nukkunut!
Sunnuntaina järjestäjien aamiainen ja ohjeistusta.
Takaisin toimintaan. Sunnuntaina ehdin kuvata Taivalsaarta eli kisakeskuksen aluetta. Kisakeskuksen bussi, myös turvaveneiden johtokeskus.
Leirikenttä on jo teltoista tyhjä. Eilen keskeyttänyt partio 320 nautiskelee vapaapäivästä kodassa.
Sunnuntain aamutehtävänä raappanan tulet. Partiot ryhtyvät toimeen. Nopeimmilla palaa jo.
Savua.
Lettutaikinan haku.
Puhallus, lisää tulta.
Valokuva. Tästä letusta tulee hyvä.
.. mutta tulikin kokkelia.
Tuomari on ankara.
Joku sanoi, että ensimmäiset ovat jo matkalla rasteille. Siispä veneeseen, sillä sunnuntaina saimme ohjeen liikkua kärkiporukan vauhtia.
Munkkiniemen rastilla 12 oli tehtävänä pelastaa juopunut vedestä. Tuomari arvioi.
Tarvontien rastin 13 tehtävä jäi minulle hämäräksi.
Pikku-Huopalahden rastilla 14 tehtävänä oli sauvominen (=näppärä mutta taitoa vaativa keino nousta koskia ylös). Nelosen uutiset teki sieltä pienen videojutun, jossa turvaveneemme vilahtaa taustalla kohdassa 0:39.
Siinäpä tärkeimmät. Kokonaisuudessaan kisat onnistuivat erinomaisesti, ainakin päätellen mitä palautetta kuulin kilpailijoiden välittäneen järjestäjille. Hauska kokemus myös minulle. Turvavene 1 kiittää kilpailupäällikkö Jaakko Mäkikylää, ratamestari Eppu Blomqvistia ja turvaryhmän päällikkö Janne Janhusta sekä kilpailijoita hyvästä hengestä.
Ai niin, tulokset täällä.
Kommentit